Is Whatsapp Business iets voor mijn kmo?

 

Over de zin van klantencontact

 

Een paar weken terug trok een lopend vuurtje een sprintje in ons land.
Whatsapp Business was vanaf nu ook beschikbaar voor o.a. Belgische en Nederlandse zakelijke gebruikers.

De app, die eind 2017 met veel tromgeroffel werd aangekondigd, is daarmee eindelijk klaar voor de mature markt van de zakelijke gebruikers.

Veel bedrijven maakten direct de overstap naar Whatsapp Business om hun klanten nog sneller te woord te staan.

Maar is het ook iets wat u als kmo moet overwegen?
Wij zochten het uit.

Whatsapp business als perfecte metgezel op de baan

 

U heeft het ongetwijfeld al vaak zien passeren, de chatvensters die websites momenteel overspoelen.
U kan niet rustig surfen of informatie opzoeken zonder daarbij gestoord te worden met de vraag; “Hallo, hoe kan ik u helpen?”.

En dat is een goede zaak, in plaats van uren te zoeken kan u nu met behulp van een bot of liveperson uw specifieke vraag beantwoord zien.

Maar de keerzijde van de medaille is dat u als gebruiker of bezoeker aanwezig moet zijn op de website.

En daar knelt vaak het schoentje, want hoe contacteert een klant u bijvoorbeeld als hij op de baan is of geen zin heeft om mobiel op uw website te surfen?

 

(Whatsapp) chatters zijn blijvers

 

Steeds meer en meer mensen opteren om hun vragen of contact uit te voeren via e-mail of chat.
Waarom? Het is handig, snel en het geeft u de mogelijkheid om een perfecte geschiedenis van het gesprek bij te houden.

Daarenboven, als klant of gebruiker komt het gesprek persoonlijker over.
U weet immers dat aan de andere kant van het venster iemand geduldig uw wens of vraag onderzoekt.

Chatten betekent ook; geen lange wachttijden met vervelende muziekjes of oneindig veel doorverwezen worden.

Chatters zijn tevens iets assertiever en durven vaak wel eens goed duidelijk maken wat ze vinden van een probleem.
Dat klinkt misschien niet zo positief, maar u hebt wel direct goede feedback waar u later aan de slag met kunt.

 

Is Whatsapp business kmo iets voor mij?

 

Rest natuurlijk de vraag als Whatsapp Business iets is voor uw bedrijf?

Hierboven kon u al goede redenen lezen waarom het voor elk bedrijf een must kan zijn.

Hieronder leest u nog 5 andere stellingen.
Kan u minstens 2 stellingen ja antwoorden, dan zou ik toch zo snel mogelijk kijken om Whatsapp business toegankelijk te maken voor uw bedrijf.

  1. Heeft u vaak klanten aan de lijn die specifieke vragen hebben over uw product of dienst?
  2. Doet u veel zaken met mensen die via online kanalen (uw website, uw social media) u bereiken?
  3. Wordt uw product vaak onderweg of op een buitenlocatie gebruikt?
  4. Is snelle respons van goudwaarde voor u?
  5. Wil je een nieuwe dimensie toevoegen aan de waarde (en service) van uw product?

 

Hoe Whatsapp business integreren in uw kmo

 

Overtuigd van de meerwaarde van Whatsapp business kmo?
Dan is de volgende stap de integratie binnen uw bedrijf.

Op zich is Whatsapp business zeer eenvoudig in te stellen en u kan direct profiteren van enkele unieke features zoals:

  • Whatsapp business web: dus u beheert de chat via uw (computer)scherm
  • Standaard begroetingen en snelle responsen
  • Unieke statistieken

Werkt u met een crm of ander pakket? Dan is er momenteel nog geen mogelijkheid om Whatsapp business te koppelen hiermee.
Hopelijk volgt dit snel.

Bezoek de website van Whatsapp Business om aan de slag te gaan.

 

Geen zin om het zelf te integreren om nog niet zeker als het iets voor u is?



Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten